Hulp nodig?
Hieronder vind u de veelgestelde vragen gecategoriseerd op Consumenten of Vakspecialisten. Mocht uw antwoord er niet bij staan, dan kunt u uw vraag stellen aan ons via de mail of via de chat.
Categorieën
Afspraak is afspraak: De klant rekent op jouw komst, zorg dus dat je op tijd bent en duidelijke afspraken maakt. Bevestig deze afspraken op schrift via de mail, sms of Whatsapp, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Laat de klant altijd weten dat je onderweg bent en geef de verwachte aankomsttijd door, zodat de klant hier ook rekening mee kan houden. Mocht je later zijn dan de afgesproken tijd geef dit dan z.s.m. door om frustraties bij de klant te voorkomen. Wachten is nooit leuk...
Als je merkt dat je te laat dreigt te komen, is het belangrijk om direct actie te ondernemen. Bel de klant meteen en leg uit waarom je vertraging hebt, probeer samen een nieuwe tijd af te spreken die voor beide partijen werkt!
Het telefoonnummer van de klant heb je al opgeslagen, want het eerste contact kwam vanuit de klant.
Let op: De klant kan de klus annuleren door jouw vertraging, afspraak is afspraak. Probeer deze dan ook altijd na te komen.
Om dit te voorkomen, kun je hier lezen hoe je vertragingen kunt minimaliseren en kosten kunt vermijden.
Als je een klus door overmacht moet uitstellen, neem dan zelf direct contact op met de klant. Bel de klant meteen en leg uit waarom je vertraging hebt, probeer samen een nieuwe tijd af te spreken die voor beide partijen werkt!
Belangrijk: Wij hanteren een strike systeem. Krijgen we te veel 'negatieve' meldingen vanuit klanten over jouw werkhouding of als er afspraken niet worden nagekomen, dan kan dit gevolgen hebben voor jouw vermelding op ons platform. Dit kan zelfs verwijdering tot gevolg hebben.
Dat kan vervelend zijn. Wanneer je een klus accepteert en de klant aan de lijn hebt noteer dan goed de contact- en adresgegevens. Als het lijkt alsof het adres niet klopt of onvindbaar is, neem dan direct contact op met de klant om te controleren of het huisnummer klopt en vraag om aanvullende instructies. In de meeste gevallen kan het probleem zo worden opgelost.
Mocht het echt niet lukken laat het ons dan weten via de chat of mail support@reparatienet.nl
Bij ReparatieNet communiceren we tarieven op basis van één persoon die de klus uitvoert. Het is dus niet gebruikelijk om zonder overleg met een collega te komen. Als het absoluut noodzakelijk is om met een collega te werken (bijvoorbeeld omwille van veiligheid of verzekering), bespreek dit dan altijd vooraf met de klant. Vermeld duidelijk dat dit invloed heeft op het uurtarief.
Zorg ervoor dat je de gemaakte afspraken schriftelijk vastlegt om misverstanden achteraf te voorkomen, dit kan al geregeld zijn middels een WhatsApp-gesprek met de klant.
Als er problemen ontstaan of als je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.
De klant verwacht dat jij de klus komt uitvoeren, omdat jouw naam en telefoonnummer in de afspraakbevestiging staan.
Mocht het door omstandigheden echt niet anders kunnen, informeer de klant dan vooraf. Jij blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het goed afronden van de klus. Je kunt anderen onder jouw naam en verantwoordelijkheid laten werken, maar zorg ervoor dat dit altijd in overleg met de klant gebeurt.