Hulp nodig?
Hieronder vind u de veelgestelde vragen gecategoriseerd op Consumenten of Vakspecialisten. Mocht uw antwoord er niet bij staan, dan kunt u uw vraag stellen aan ons via de mail of via de chat.
Categorieën
Neem direct contact op met de vakspecialist en bespreek de reden van annulering. In de meeste gevallen kan dit kosteloos, maar indien de vakspecialist zelf al kosten heeft gemaakt of is het minder dan 48 uur voor de start van de klus dan worden hiervoor kosten doorberekent. De vakspecialist kan je hierover informeren.
ReparatieNet is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend offertes kan aanvragen.
Bij ons zie je direct op je scherm wat de tarieven zijn die de vakman rekent voor bijvoorbeeld voorrijkosten en qua uurtarief. Je kunt zo eenvoudig de verschillende vakspecialisten met elkaar vergelijken op basis van prijs en een keuze maken. Heb je een uitgebreidere klus overleg dan met de vakspecialist en vraag hem / haar een prijsopgave te doen.
Aan het opstellen van een professionele offerte is een vakman tijd (en dus geld) kwijt. Niemand werkt tenslotte gratis. De vakman mag in overleg een bedrag in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het langskomen, het inschatten van de situatie en inmeten van maten. De vakman dient daarna wel een professionele offerte op te stellen. Ga je akkoord met zijn voorstel dan zal hij het gerekende bedrag veelal in mindering brengen na uitvoering van de klus.
Wanneer je geen bevestiging van de door jouw gecontacteerde vakspecialist hebt ontvangen, check dan altijd je spam folder of ongewenste e-mail folder.
Niet elke vakspecialist bevestigd uit zich zelf de gemaakte afspraak. Stel je hier wel prijs op, vraag hier dan naar bij de vakspecialist en laat alles wat besproken is schriftelijk vastleggen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Dat is uiteraard aan jou om te bepalen. Regel je zelf het materiaal dan is dat misschien wat gedoe maar ben je meestal wel voordeliger uit. Wanneer je de vakman vraagt om materiaal te halen dan maakt hij daarvoor kosten (tijd) die hij mag doorberekenen in de vorm van een toeslag. Dit is de normale gang van zaken. Wij raden je aan om hem te bellen, zodat je de details van de klus kan doorspreken. Let op: komt de vakman op de klus en blijkt ter plekke dat er materiaal nodig is waarvan hij niet op de hoogte was dan mag hij een bedrag in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het halen van materialen. Maak om die reden van tevoren duidelijke afspraken!
De garantietermijn verschilt per klus. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen.
Garantie is een aanvulling op uw wettelijke rechten. Volgens de wet hebt u er altijd recht op dat er goed werk wordt geleverd. Ook als u geen garantie kreeg of als de garantieperiode voorbij is.
Levert de ondernemer geen goed werk? Doet hij niet wat u met hem hebt afgesproken? Of is het werk niet op tijd klaar? Dan kunt u een klacht bij hem indienen en moet hij het probleem oplossen. Doet hij dat niet? Dan kunt u de overeenkomst geheel of gedeeltelijk beëindigen (ontbinden). U betaalt dan alleen voor het werk dat wel goed is gedaan.
N.B. ReparatieNet is puur een platform om contact te leggen tussen klant en vakspecialist. ReparatieNet geeft zelf geen garantie, de Vaspecialisten zijn zelf verantwoordelijk voor het afgeleverde werk
Wij communiceren tarieven die gelden voor 1 persoon die de klus uitvoert. Wanneer een vakman het noodzakelijk acht om de klus samen met een collega uit te voeren (bijvoorbeeld in verband met de veiligheid of verzekering), is het toegestaan om een dubbel uur tarief te rekenen. Natuurlijk zal de vakman dit voorafgaand de klus met jou overleggen.