Hulp nodig?

Hieronder vind u de veelgestelde vragen gecategoriseerd op Consumenten of Vakspecialisten. Mocht uw antwoord er niet bij staan, dan kunt u uw vraag stellen aan ons via de mail of via de chat.

Wanneer betalen jullie mij uit?

In tegenstelling tot andere klus-platforms lopen de betalingen niet via ReparatieNet. Wij betalen dus niets uit. Als Vakspecialist factureer je direct aan de klant en krijg je ook direct vanuit de klant betaald.

Wij houden dus ook geen commissiekosten in en jij houdt meer over aan de uitgevoerde klus. Wel zo eerlijk toch...

Wat als een klant niet heeft betaald?

Als er een klacht is ingediend door de klant of als er sprake is van ontevredenheid, is het belangrijk dat deze eerst op een goede manier wordt opgelost. De klant kan namelijk de betaling tijdelijk hebben opgeschort.

Wij schieten geen facturen voor die zijn aangemaakt omdat de klant niet thuis was, omdat er is geannuleerd, of bij geschillen over offerteklussen of uitgevoerd werk. Betalingen lopen niet via ReparatieNet, maar rechtstreeks tussen klant en vakspecialist.

Indien een klant niet betaald dien je hier zelf actie op te ondernemen door bijvoorbeeld een herinnering, aanmaning of incasso te sturen.

Mag ik ook zelf afrekenen bij een klant? Betaling buiten ReparatieNet om:

Jazeker, dit is juist de bedoeling. 

In tegenstelling tot andere klus-platformen verlopen de betalingen rechtstreeks tussen de vakspecialist en de klant. Als vakspecialist maak je ook zelf de factuur op en int deze bij de klant. ReparatieNet is puur een platform om de partijen met elkaar in contact te brengen.

Het voordeel voor jou is dat je zelf de betalingen van klanten beheert en er ook geen commissiekosten door ReparatieNet in rekening worden gebracht.